Home Newsy Skuteczny wideomarketing – co trzeba o nim wiedzieć?

Skuteczny wideomarketing – co trzeba o nim wiedzieć?

Skuteczny wideomarketing – co trzeba o nim wiedzieć?
0

Jeszcze kilka lat temu zastanawialiśmy się nad tym, czy inwestJeszcze kilka lat temu zastanawialiśmy się nad tym, czy inwestować w treści wideo. Teraz nie mamy już takich dylematów i pytanie brzmi: jak robić to jeszcze lepiej? Format wideo wrósł w strategie marketingowe i stał się ich kluczowym elementem.ować w treści wideo. Teraz nie mamy już takich dylematów i pytanie brzmi: jak robić to jeszcze lepiej? Format wideo wrósł w strategie marketingowe i stał się ich kluczowym elementem.

Potwierdzają to dane. Aż 95% internautów ogląda wideo [1]. Zdaniem 86% marketerów wideo pomaga w zwiększaniu ruchu w witrynie, 78% wskazuje na wzrost sprzedaży, a jeszcze więcej – że to świetny sposób na opowiadanie o produktach i usługach [2].

Wideomarketing – co to takiego?

Wróćmy jednak do podstaw. Czym jest wideomarketing? Najprościej mówiąc, to działania reklamowe opierające się na tworzeniu materiałów wideo związanych z marką oraz publikowaniu ich w odpowiednich kanałach – nie tylko na YouTube, ale także w innych serwisach społecznościowych czy w witrynie firmy.

Przed chwilą przedstawiliśmy statystki dotyczące wideomarketingu. Skąd wynika tak wysoka skuteczność treści wideo?

  • Chcesz pozyskać nowych klientów czy odbiorców? Znajdziesz ich na YouTube. Z platformy korzysta niemal 93% polskich internautów w wieku od 16 do 64 lat;
  • Sposób, w jaki konsumujemy treści, bardzo się zmienił. Nie potrafimy już skoncentrować się na długich artykułach – chcemy łatwo przyswajalnych, a do tego atrakcyjnych wizualnie treści;
  • Treści wideo mają zastosowanie w wielu poszczególnych kanałach;
  • Treści wideo mogą przybierać różne formy, jak np. webinar, wywiad, instruktaż, recenzja, prezentacja produktu, poradnikowy vlog itd.
Close up of video blogger recording giveaway video for subscribers. Creative content creator social media star talking online about professional mouse at home studio podcast

Wideomarketing – jakie cele realizuje?

Zanim wystartujesz z kampanią wideomarketingową, najpierw zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Możesz obrać kilka celów, choć dobrze, jeśli potrafisz określić, który z nich jest dla Twojej firmy priorytetowy. Dzięki temu skonkretyzujesz przekaz, a następnie zmierzysz wyniki.

Jakie mogą być cele działań wideomarketingowych?

  • wzrost świadomości marki – dzięki wideo możesz w atrakcyjny sposób przedstawić swoją firmę, specjalistów itd.;
  • wzrost zaangażowania odbiorców – dzięki materiałom wideo użytkownik spędzi na Twojej stronie nawet 88% więcej czasu;
  • wzrost sprzedaży – nawet 84% klientów klika „kup to” po obejrzeniu filmu na temat produktu czy marki;
  • wzrost ruchu na stronie – materiały wideo mogą podnieść ruch organiczny Twojej strony nawet o 157%.

YouTube – reklama, która działa

Jedną z form wideomarketingu są też reklamy YouTube. To krótkie filmy, dzięki którym dotrzesz ze swoim przekazem do potencjalnego klienta w momencie, kiedy korzysta z platformy – zarówno z poziomu komputera, jak i aplikacji.

Dlaczego reklamowanie na YouTube to dobry pomysł? Jeżeli szukasz potencjalnych klientów, to są właśnie tu. YouTube zgromadził już ponad dwumiliardową społeczność. Angażujący spot przyciągnie uwagę użytkownika w dobrym momencie – kiedy ogląda materiały swoich ulubionych twórców lub dotyczące tematyki, którą się pasjonuje.

Reklamy na YouTube są bardzo precyzyjnie stargetowane, możesz więc szczegółowo określić dane demograficzne czy zainteresowania odbiorców. Ich kolejną zaletą są atrakcyjne ceny – zazwyczaj od kilku do kilkunastu groszy za obejrzenie. Trzeba też pamiętać, że przemyślana, pomysłowa Youtube reklama może być elementem budowania wizerunku i świadomości marki.

Masz do wyboru różne formy reklamy na YouTube. Różnią się od siebie m.in. miejscem i momentem emisji oraz długością. Spoty mogą być wyświetlane przed filmem lub pojawiać się jako przerywnik podczas oglądania filmu, poza tym mogą być pomijalne lub nie (np. krótkie, kilkusekundowe reklamy YouTube). Spot może się też pojawiać na stronie głównej lub obok podobnych filmów.

Pomysł na spot i jego formułę należy dopasować m.in. do wspomnianego momentu emisji. Jeżeli reklama na YouTube jest emitowana jako przerywnik w trakcie filmu, musi być krótka, ale „zaczepna” i zachęcić do kliknięcia w link i np. przejścia do landing page’a.

Kiedy warto wystartować z działaniami wideo w firmie? Każdy moment jest dobry. Co więcej, niewielki budżet nie stanowi tu przeszkody – zarówno jeśli chodzi o etap przygotowania, jak i promocji, np. w formie reklam na YouTube.

 

[1] Według raportu Hootsuite z 2021 roku.

[2] Według raportu  Wyzowl z 2021 roku.

5/5 - (1 vote)

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *