Home Newsy Prognozy sprzedażowe iWatcha
Prognozy sprzedażowe iWatcha
0

Prognozy sprzedażowe iWatcha

0

Ikona

Z zegarkiem naręcznym od Apple jest trochę tak jak z bohaterem legendy tyle że mającym się dopiero narodzić. iWatcha nikt nie widział ale wszyscy o nim mówią, choć ten pojawić się ma w najlepszym przypadku za kilka miesięcy. W sieci do tej pory opublikowano całą masę przeróżnych plotek krążących wokół smartwatcha.

Ostatnie z nich sugerują, iż rynkowy debiut gadżetu nieco się opóźni, a przyczyną mają być problemy jakie pojawiły się na etapie produkcji. Takiego zdania jest analityk Ming – Chi Kuo, który spekuluje, iż masowa produkcja zegarka ruszy dopiero w listopadzie, a do sklepów i na nadgarstki właścicieli trafi na początku przyszłego roku.

Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by już teraz firmy zajmujące się badaniem rynku imały się prognozowania wyników sprzedażowych iWatcha. Takiej to właśnie próby podjął się bank inwestycyjny Morgan Stanley, który w nocie przesłanej do inwestorów dokonał symulacji w wyżej wymienionym temacie. Według analizy opartej o badania konsumenckie przeprowadzone przez firmę AlphaWise iWatch sprzeda się w ilości od 30 do 60 mln sztuk tylko w pierwszym roku od daty premiery, a kluczowym czynnikiem decydującym o wielkości popytu będzie lojalność użytkowników firmy Apple oraz tak zwany efekt „halo”.

Prognozie towarzyszą trzy założenia. W pierwszym, pesymistycznym debiut iWatcha spotka się z brakiem większego zainteresowania użytkowników, wersja podstawowa zakłada sprzedaż na poziomie 30 mln sztuk przy cenie jednostkowej 300 dolarów, zaś wariant optymistyczny wynikiem ma podzielić zdumiewający los iPada i osiągnąć obiecujący pułap 60 mln sztuk.

Podobnego zdania jest Keith Bachman z firmy BMO Capital Markets, który przekonany jest o tym, iż 10 % użytkowników iPhone’a nabędzie naręczny zegarek od Apple, co ma zapewnić sprzedaż na poziomie 33,5 mln sztuk w ciągu pierwszego roku od czasu premiery iWatcha.

Źródło: AppAdvice

Krzysztof Rozengarten Jestem tu, bo lubię :-)