Optymalizacja strony mobilnej pod SEO – na czym polega?

Optymalizacja strony mobilnej pod SEO – na czym polega?
0

Nikogo nie zdziwi fakt, że rozwój technologii, którego doświadczamy niemal każdego dnia, sprawia, że odłożenie telefonu czy tabletu na bok niemal graniczy z cudem. Urządzenia mobilne towarzyszą nam w codzienności i wielu czynnościach – do rozrywki, komunikacji czy nawet robienia zakupów i dokonywania płatności. Ponadto telefony umożliwiają szybkie przeglądanie stron internetowych, stąd niezwykle ważne jest, by zadbać o optymalizację i pozycjonowanie SEO właśnie pod urządzenia mobilne. Przekonaj się, że warto. Wyjaśniamy, czym jest optymalizacja strony mobilnej i jakie wiążą się z nią korzyści.

Na czym polega mobilne SEO?

Jeśli chcesz, aby użytkownicy korzystali z Twojej strony internetowej z niezwykłą łatwością i wygodą, sięgając przy tym po smartfona bądź tablet, musisz zadbać o wykonanie wszystkich procesów optymalizacyjnych właśnie skierowanie na wersję mobilną witryn. To działania, które wspierają SEO i dzięki którym pozycjonowanie stron jest znacznie skuteczniejsze. Optymalizacja mobilna SEO polega na dostosowaniu wielu różnych elementów strony do urządzeń mobilnych, dzięki czemu poruszanie się po witrynie będzie w pełni intuicyjne, komfortowe i przynoszące satysfakcję. Należy do nich dopasowanie contentu, wyglądu oraz prędkości ładowania. Dbając o nie, jesteśmy w stanie pozytywnie wpłynąć na efektywność procesów SEO. Warto o tym pamiętać, ponieważ rzetelnie prowadzona optymalizacja mobilna strony przynosi długofalowe skutki – wzrastają konwersje, liczba leadów i ogólny ruch w witrynie, który pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych.

Odpowiednio przeprowadzona optymalizacja mobilna musi skupiać się na innych kwestiach niż ta przeznaczona tradycyjnym urządzeniom stacjonarnym. Przede wszystkim jest ona wymagająca z uwagi na niewielkie rozmiary ekranów. Wyzwaniem jest zmieszczenie całej treści na stronie, by zachować czytelność i estetykę. Ponadto trudne jest znalezienie uniwersalnego rozwiązania, które będzie optymalne dla wszystkich urządzeń. W końcu dziś na rynku mamy sporo smartfonów czy tabletów różniących się między sobą parametrami bądź przekątną ekranu.

Kluczowe elementy SEO dla strony mobilnej

Aby mieć pewność, że optymalizacja strony mobilnej pod SEO przebiega zgodnie z planem i przyniesie zadowalające efekty, warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. Jest to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Pośród nich są:

  • prędkość ładowania się strony internetowej,
  • responsywny design,
  • dynamic serving,
  • optymalizacja nagłówków, opisów i obrazów,
  • zastosowanie schema,
  • zadbanie o poprawne User Experience,
  • wyszukiwanie głosowe,
  • rozsądne zarządzanie pop-upami.

Więcej o technicznym SEO dowiesz się stąd: https://smartbuzz.pl/blog/techniczne-seo.

Dlaczego warto zadbać o optymalizację strony mobilnej?

Jeśli wahasz się, czy przeprowadzić optymalizację strony mobilnej, musisz mieć świadomość, że dziś większa część ruchu pozyskiwanego w witrynie pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych. Rzetelnie i profesjonalnie przeprowadzona optymalizacja jest w stanie przynieść wiele zadowalających efektów. Dotrzesz do większej liczby użytkowników niż strony, które są skupione wyłącznie na optymalizacji SEO dla wersji desktopowych. Roboty Google zauważą to i na pewno przełoży się to na efektywność pozycjonowania. Ponadto warto mieć na uwadze, że dobrze zoptymalizowana strona mobilna stanowi dla nas doskonałą wizytówkę i ma pozytywny wpływ na wizerunek marki. Użytkownicy znacznie chętniej wracają do stron, które są szybkie, intuicyjne i działają płynnie. W ten sposób możesz znacznie wzmocnić pozycję swojej firmy na rynku i zbudować trwałe relacje ze swoimi odbiorcami.

Dane liczbowe powinny być wystarczającym argumentem, który pokazuje, dlaczego naprawdę warto zainwestować czas i pieniądze w optymalizację strony mobilnej pod SEO. Prawie 61% ruchu sieciowego pochodzi właśnie z urządzeń mobilnych, a wyłącznie 37,08% z desktopu. Trend ten postępuje od kilku lat – jeszcze w 2015 roku wynik był zupełnie odwrotny. Ponadto w ubiegłym roku wyliczono, że ponad 50% transakcji było wykonanych właśnie poprzez urządzenia mobilne. Obserwując tendencje użytkowników, mamy jasną odpowiedź, że optymalizacja jest naprawdę istotna. Szczególnie że 52% użytkowników, którzy mają złe doświadczenia ze stroną mobilną, po prostu do niej nie wraca, a marka traci zaufanie klientów.

5/5 - (3)
Artykuł przygotowany przez partnera. APPLEMOBILE.PL nie bierze odpowiedzialności za treść. Artykuł, który teraz czytasz jest wpisem sponsorowanym. Został przygotowany przez współpracujący z nami podmiot na zasadach komercyjnych. Dzięki temu, że pojawił się na tej stronie, możemy finansować publikowanie innych wpisów, w tym newsów, recenzji czy poradników. APPLEMOBILE nie ma wpływu na treść tego artykułu. Nie ponosi odpowiedzialności za prawdziwość informacji, opublikowaną grafikę i słuszność tych treści. Dokładamy jednak wszelkich starań, aby partnerzy, którzy z nami współpracują dbali o jakość i prawdziwość publikowanych przez siebie treści komercyjnych.

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *