Newsweek Polska na iPada

Newsweek Polska na iPada

0

Dziś tygodnik Newsweek udostępnił aplikację przygotowaną na tablety iPad. Można ją pobrać poprzez sklep internetowy App Store. Wraz z aplikacją użytkownicy otrzymają pierwsze wydanie Newsweeka. Sama aplikacja umożliwia bezpośrednie pobieranie i czytanie tygodnika, jak również archiwizację wszystkich posiadanych wydań. Aplikacja oraz pierwsze wydanie Newsweeka są bezpłatne. Kolejne numery w cenie 0,79 euro (około 3 zł).

W aplikacji Newsweek udostępnił treści z wydania drukowanego w wersji zaprojektowanej specjalnie na iPada, w formacie dostosowanym do ekranu tabletu. Wydanie jest podzielone na sekcje zgodne z działami tygodnika i zawiera wszystkie artykuły z wersji drukowanej oraz materiały dodatkowe – między innymi galerie zdjęć, materiały audio i wideo oraz elementy interaktywne wykorzystywane w tekstach, mapach czy infografikach. Dodatkowym elementem jest sekcja „Wiadomości” aktualizowana przy połączeniu z internetem o aktualne informacje z kraju i ze świata.

Nad przygotowaniem wydania cyfrowego pracuje dedykowany zespół redaktorów i grafików tygodnika.

Przez trzy miesiące wyłącznym partnerem reklamowym Newsweeka na iPada jest Mazda, dla której w aplikacji przygotowane zostały innowacyjne formaty reklamowe wykorzystujące technologiczne możliwości tabletów. Przy wejściu do wydania użytkownicy zobaczą animację prezentującą Mazdę 6. Co kilka stron redakcyjnych pojawią się interaktywne witryny z informacjami o modelu, zawierające filmy wideo, galerie zdjęć, widgety oraz interaktywne materiały tekstowo-zdjęciowe. Użytkownicy będą mogli za pomocą zintegrowanej z aplikacją mapy dilerów wyszukać najbliższy salon sprzedaży Mazdy. Dzięki komunikacji z wykorzystaniem iPada producent auta chce dotrzeć do osób ciekawych życia i chętnie sięgających po nowoczesne rozwiązania technologiczne z przekazem, że Mazda 6 to model innowacyjny. Projekt aplikacji przygotował Dział Projektów Specjalnych Biura Reklamy Axel Springer Polska.

Kampania promocyjna aplikacji Newsweeka na iPada trwa od połowy września. Obejmuje promocję w prasie codziennej i magazynach („Newsweek Polska”, „Forbes”, „Auto Świat”, „Przegląd Sportowy” , „Komputer Świat”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Puls Biznesu”) oraz w serwisach internetowych Axel Springer Polska. Kreację przygotowała agencja BBDO we współpracy z Działem Marketingu tygodnika Newsweek.

Uruchomienie aplikacji na iPada jest kolejnym etapem rozwoju tygodnika w kierunku dostępności na wszystkich najnowocześniejszych nośnikach. Obecnie poza papierowym wydaniem Newsweek jest dostępny w wersji na telefony komórkowe – lajt.newsweek.pl – oraz w wydaniu internetowym – newsweek.pl, który jest najczęściej odwiedzanym serwisem wśród tygodników opinii.

W mijającym roku tygodnik Newsweek Polska jako jedyny w segmencie tygodników opinii odnotowuje wzrost sprzedaży, która w okresie styczeń-lipiec 2010 była o 8,3 proc. wyższa w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym*. Newsweek jest także liderem segmentu pod względem przychodów reklamowych**.

Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.