Home Newsy Które kategorie produktów są najczęściej kupowane przez Polaków w sklepach zagranicznych?
Które kategorie produktów są najczęściej kupowane przez Polaków w sklepach zagranicznych?

Które kategorie produktów są najczęściej kupowane przez Polaków w sklepach zagranicznych?

0

Polacy cenią sobie zakupy w sieci i robią je bardzo chętnie – spośród 28,8 mln internautów aż 77% osób zamawia produkty online (1). Co ciekawe, e-konsumenci wybierają nie tylko polskie, ale również zagraniczne sklep internetowe (2).

Ilu Polaków kupuje w zagranicznych sklepach online?

W zagranicznych sklepach online kupuje 32% e-konsumentów, a więc nieco ponad 7 mln osób (3). Zwykle są to kobiety (33% przy 31% mężczyzn), osoby ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy miejscowości powyżej 200 tysięcy mieszkańców (4). Co więcej, zakupy w zagranicznych serwisach najczęściej robią osoby deklarujące dochód gospodarstwa domowego powyżej 6 i 8 tysięcy złotych (4). Pod tym względem tendencje są takie same, jak wśród osób kupujących w polskich serwisach (4).

Różnice dostrzec można natomiast w wieku e-konsumentów. O ile liczba kupujących w polskich sklepach jest podobna niezależnie od grupy wiekowej (5), o tyle zakupy w zagranicznych serwisach są najpopularniejsze wśród najmłodszych (15-24 lata) (4). W tej grupie robi je co druga osoba (4). Najrzadziej poza granicami naszego kraju kupują osoby powyżej 50. roku życia (18% e-konsumentów).

Co Polacy kupują w zagranicznych sklepach najczęściej?

Polacy w sklepach zagranicznych najczęściej kupują odzież, dodatki i akcesoria – decyduje się na to 43% osób (6). Co ciekawe, ta kategoria produktów cieszy się największą popularnością również wśród zamawiających w polskich serwisach (7).

Ponad 20% kupujących zamawia z zagranicznych sklepów obuwie, odzież sportową, biżuterię, kosmetyki i perfumy, a także artykuły dziecięce i zabawki (6). Nieco mniejszą popularnością cieszą się inne kategorie produktów, w tym telefony, sprzęt RTV/AGD, książki płyty i filmy, gry i oprogramowanie komputerowe oraz meble (6). Polacy w zagranicznych sklepach najrzadziej kupują natomiast ubezpieczenia, materiały budowlane, bilety do kina/teatru oraz produkty spożywcze (6).

Kobiety częściej kupują odzież i biżuterię, zaś mężczyźni sprzęt RTV/AGD, gry i oprogramowanie komputerowe, a także artykuły dla kolekcjonerów (8).

Visa Mobile – szybkie płatności online

Popularność zakupów online – zarówno w polskich, jak i zagranicznych sklepach – sprawia, że e-konsumenci mogą korzystać z różnych rozwiązań pozwalających na szybkie płatności online. Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa, która czyni płatności przez Internet szybkimi, łatwymi oraz bezpiecznymi (9).

Jest to rozwiązanie, które powstało między innymi po to, by kupujący nie musieli podawać danych karty i wprowadzać haseł związanych z procesem płatności na stronie sklepu internetowego . Co więcej, decydując się na szybkie płatności online z Visa Mobile, użytkownik uniknie wypełniania wielu pól formularza i przeklikiwania się przez wyskakujące okna. Efekt? Łatwe i szybkie płatności przez Internet, które dodatkowo są zabezpieczone przez Visa (9).

Jak można skorzystać z Visa Mobile? Na dwa sposoby:

  • w swojej mobilnej aplikacji bankowej – lista banków, których klienci już teraz mogą korzystać z Visa Mobile, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html;
  • poprzez samodzielną aplikację w telefonie – wystarczy pobrać Visa Mobile na swojego smartfona, by korzystać z usługi w każdym miejscu- listę banków, których klienci już teraz mogą korzystać z Visa Mobile można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html

Po skonfigurowaniu Visa Mobile można już wykonywać szybkie płatności. Wystarczy w tym celu wybrać odpowiednią metodę płatności w sklepie online, a następnie podać swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na telefonie.

Artykuł powstał we współpracy z Visa.

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 9
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 12
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 70
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 75
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 74
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 153
  7. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 144
  8. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 155
  9. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 11.04.2022

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.