Jakie nowoczesne metody komunikacji z klientami warto znać?

Jakie nowoczesne metody komunikacji z klientami warto znać?

0

Niezależnie od branży czy rozmiaru firmy, bardzo ważne jest, aby we wszystkich aspektach działalności, w tym w zakresie komunikacji z klientami, iść z duchem czasu. W przeciwnym wypadku ryzykuje się zostaniem daleko w tyle za konkurencją.

Tworzenie od zera własnych narzędzi do komunikacji byłoby potencjalnie czasochłonne i bardzo kosztowne, w związku z czym wiele przedsiębiorstw decyduje się korzystać z gotowych rozwiązań w postaci profesjonalnych platform dla firm, na przykład https://mprofi.pl/. Jakie nowoczesne metody komunikacji z klientami można wdrożyć za ich pomocą?

SMS-y są proste w przygotowaniu i skuteczne

Telefony komórkowe to coś, bez czego trudno sobie obecnie wyobrazić życie. Większość z nas nieustannie ma swojego smartfona w pobliżu, a wszelkie powiadomienia są odczytywane błyskawicznie. Ciężko w związku z tym o skuteczniejszą metodę dotarcia do klienta.

Do tego, w przeciwieństwie do na przykład wiadomości wysyłanych przez portale społecznościowe (co niektóre firmy również robią), SMS dotrze nawet, jeśli dana osoba nie ma aktualnie łączności z Internetem – wystarczy zasięg telefonii komórkowej.

Przygotowanie treści SMS-a, a następnie skonfigurowanie go i zaplanowanie na wybrany dzień i godzinę za pomocą wspomnianej już platformy nie wymaga dużo czasu ani specjalistycznych umiejętności.

Komunikacja SMS-owa nie musi przebiegać tylko w jedną stronę

Wielu osobom komunikacja między klientem a firmą kojarzy się jako jednostronna, jednak w praktyce jest wiele sytuacji, w których uzyskanie informacji zwrotnej od odbiorcy będzie konieczne. Choćby przy okazji przyjmowania rezerwacji, prowadzenia ankiet czy przeprowadzania głosowań. Wtedy na pomoc również przychodzą wiadomości tekstowe.

Dla klienta zagłosowanie w ankiecie poprzez szybkie wysłanie w odpowiedzi na SMS na przykład “tak” bądź “nie” może być znacznie wygodniejszą opcją niż np. wchodzenie na specjalną stronę internetową czy instalowanie dedykowanej aplikacji.

Jest więc większa szansa, że taka SMS-owa ankieta faktycznie spotka się z odpowiedzią i uda się zebrać potrzebne dane. Oczywiście, jeśli firmie wystarczy komunikacja jednostronna i nie potrzebuje ona otrzymywać na swoje komunikaty odpowiedzi, to jest również taka możliwość.

Wiadomości tekstowe można połączyć z mailingiem

Nie ma takiej reguły, że firma może korzystać tylko z jednej metody komunikacji, przeciwnie – warto łączyć kilka z nich, w zależności od potrzeb, okoliczności i budżetu firmy. Szczególnie biorąc pod uwagę, że poszczególne rozwiązania mają odmienne cechy i nadają się do innych celów. Na przykład mailing świetnie uzupełnia się z SMS-ami.

Pozwala na przekazanie większej ilości informacji i wzbogacenie tekstu (który można zresztą dowolnie formatować) zdjęciami, grafikami czy ikonami. Nie wiadomo jednak, jak szybko mail zostanie odczytany, więc, jeśli dany komunikat jest pilny, warto przekazać go w pierwszej kolejności SMS-em w skrótowej formie, a następnie resztę informacji zawrzeć właśnie w mailu.

tags:

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.