Home Newsy Jak poprawić efektywność procesów biznesowych w firmie?
0

Jak poprawić efektywność procesów biznesowych w firmie?

Jak poprawić efektywność procesów biznesowych w firmie?
0

Wielu firmom – nieważne jakiej wielkości i z jakimi obrotami – brakuje dziś usystematyzowanych i prawidłowo zorganizowanych przepływów pracy. I pomimo że często procesy biznesowe są w organizacjach dokumentowane, większość z nich jednak pozostaje rozproszona. Co się z tym wiąże – jest nieaktualna, otwarta na luźną interpretację i równocześnie nieefektywna. Warto więc poświęcić czas na ich usprawnienie. Dlaczego? Poprawa wydajności przepływu pracy pozwala wykonywać więcej zadań w krótszym czasie. Standaryzuje też sposób ich realizacji. Efekt? Oszczędność czasu, który można przeznaczyć na osiąganie innych celów biznesowych.

Jak zautomatyzować przepływ pracy?

Pierwszym krokiem do nowej organizacji pracy jest przeprowadzenie wewnętrznej analizy i odpowiedź na pytanie, czego firma właściwie potrzebuje, aby usprawnić swoje procesy, i jakie oprogramowanie może jej w tym pomóc. I nie sprawdzi się w tym przypadku zakup najpopularniejszego systemu na rynku. Wybór warto naprawdę dobrze przemyśleć, zwracając uwagę na poszczególne funkcjonalności rozwiązań, np. na to, czy składają się one z modułów, które pozwalają wdrożyć tylko te elementy, które są w organizacji rzeczywiście niezbędne.

Aby sprawdzić, czy optymalizacja zadziała w całej firmie, dobrze jest wypróbować możliwości systemu najpierw w jednym lub w dwóch działach. Wprowadzając zmiany w procesie na mniejszą skalę, łatwiej określić jego mocne i słabe strony. 

Ustalanie poszczególnych etapów działań może w znaczący sposób wesprzeć system Kanban. Korzysta on z tablicy projektowej, fizycznej lub cyfrowej, pomagając pracownikom wizualizować procesy przepływu pracy. Prawdą jest, że gdy wszyscy widzą to, czego dokładnie się od nich oczekuje, szybciej i skuteczniej wykonują swoje zadania. Tablica Kanban ułatwia też komunikację między działami.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Wybór nowego i dopasowanego do potrzeb firmy oprogramowania wiąże się również ze szkoleniem pracowników. Bez ich otwartości i zaangażowania żadna optymalizacja się nie uda. Warto więc przypomnieć im, że nowy program ma usprawnić realizację zadań. Podstawą sukcesu jest w tej sytuacji jasna komunikacja, a także umożliwienie wyrażenia własnych opinii i przekazania informacji zwrotnej. Tylko wtedy da się sprawdzić, jakie problemy występują na każdym etapie procesu i czy system przyniósł spodziewane rezultaty. 

Zarządzanie usługami mobilnymi (MDM)

Przepływy pracy usprawni też wdrożenie strategii mobilności korporacyjnej (MDM) i umiejętne zarządzanie urządzeniami mobilnymi w firmie. Dzięki temu przedsiębiorca może udostępniać swoim pracownikom kluczowe aplikacje i zasoby za pośrednictwem telefonów, laptopów czy tabletów korporacyjnych. System MDM więc nie tylko zapewnia wzrost produktywności personelu, pozwalając mu wykonywać zadania i realizować cele biznesowe z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie, ale również zwiększa przejrzystość firmy i zaangażowanie klientów. Korzystając z rozwiązań mobilnych MDM, można też realnie obniżyć koszty IT, ograniczając liczbę wewnętrznych aplikacji. 

Ciekawe rozwiązania z zakresu Mobile Device Management można znaleźć na Apple.Innergo.pl – stronie firmy Innergo, która posiada status Apple Premium Reseller Polska

Zwiększenie mobilności korporacyjnej to z jednej strony sposób na poprawę wydajności w firmie, a z drugiej także ryzyko dotyczące między innymi naruszenia danych, zgubienia lub kradzieży urządzeń oraz cyberataków. Rozwiązania do zarządzania usługami mobilnymi pomagają zabezpieczyć systemy mobilne. Umożliwiają firmom monitorowanie ich zasobów, a także właściwe reagowanie w przypadku cyberzagrożeń i utraty sprzętu elektronicznego przez pracowników. Wszystko to zapewnia przedsiębiorstwom przewagę konkurencyjną oraz daje odpowiednie narzędzia niezbędne do udanego i trwałego rozwoju.

Artykuł przygotowany przez partnera
Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.