
Popularny serwis Apple, z którego korzystają miliony użytkowników i przesyłają każdego dnia na platformę swoje dane bankowe, stał się obiektem ataku hakerów szukających poufnych danych bankowych.
Rozsyłany e-mail to fałszywy rachunek za zakup, którego użytkownik nie dokonał. Użytkownicy, którzy klikną w link podany w wiadomości, są proszeni o pobranie fałszywego czytnika plików PDF. Jeśli zgodzą się na pobranie, zostaną przekierowani na strony internetowe, które uruchamiają pobieranie innych złośliwych kodów, m.in. trojanów bankowych.
Popularna platforma Apple, iTunes, padła ofiarą ataków hakerów, których celem były miliony potencjalnych ofiar, wprowadzających każdego dnia dane swoich kart kredytowych do aplikacji. Celem ataków była kradzież danych i infekowanie komputerów – informuje PandaLabs, laboratorium systemów zabezpieczających firmy Panda Security.
Klienci serwisu iTunes otrzymują zręcznie przygotowany e-mail informujący o dokonaniu drogiego zakupu. Zaniepokojony e-mailem użytkownik, który nie dokonał takiego zakupu, chce jak najszybciej rozwiązać problem, klikając w link podany w wiadomości.
Jednak po kliknięciu w link, internauta proszony jest o pobranie fałszywego czytnika plików PDF. Po instalacji program przekierowuje na zainfekowane strony (głównie rosyjskie), zawierające m.in. trojany bankowe i inne złośliwe kody kradnące osobiste dane użytkownika.