Helpdesk jako kompleksowe wsparcie informatyczne dla firmy
0

Helpdesk jako kompleksowe wsparcie informatyczne dla firmy

0

Działanie nowoczesnych przedsiębiorstw w dużej mierze zależne jest także od prawidłowego działania wykorzystywanych przez nie narzędzi informatycznych. W sytuacji, gdy coś działa nie tak, jak powinno, pracownicy zaczynają mieć trudności z realizacją swoich obowiązków, powstają przestoje i firma zaczyna generować straty. Aby temu zapobiegać, coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z usług helpdesku.

Za sprawą optymalnie zaprojektowanego zaplecza IT firma jest w stanie skutecznie realizować swoje cele biznesowe. Zdarza się jednak, że nawet pomniejsza awaria może mieć nieobliczalne konsekwencje dla biznesu. Oczywiście, takim sytuacjom powinniśmy przede wszystkim zapobiegać, na przykład przez korzystanie ze sprawdzonych systemów informatycznych, szkolenie pracowników, wysokiej jakości zaplecze. Nie jesteśmy jednak w stanie przeciwdziałać wszystkim przypadkom. Wtedy najlepiej od razu skontaktować się z fachowcami.

Oczywiście, w takiej sytuacji najlepiej byłoby skorzystać z pomocy na miejscu, czyli informatyka zatrudnionego w firmie. Jednak dzisiaj na tworzenie takich stanowisk decyduje się mniejszość przedsiębiorców, głównie ze względu na wysokie koszty. Dlatego alternatywnym rozwiązaniem jest wtedy outsourcing IT.

Szybka pomoc bez przepłacania

Obsługa informatyczna świadczona w ramach helpdesku to bardzo dobra propozycja przeznaczona dla wszystkich firm z sektora MŚP. Łączy ona w sobie korzystne ceny oraz najwyższą jakość obsługi. Najczęściej wtedy, gdy dochodzi do trudności w dziedzinie IT, rekomenduje się kontakt telefoniczny, gdyż nie zawsze dojazd pracownika firmy jest potrzebny. Właśnie na tej zasadzie działa helpdesk.

Helpdesk jako wsparcie informatyczne dla firmy to szybka i kompleksowa pomoc w rozwiazywaniu codziennych problemów eksploatacyjnych. Pracownik firmy może wtedy zadzwonić pod wskazany numer albo skorzystać czatów internetowych, przedstawić problem i od razu uzyskać odpowiedź, jak można go rozwiązać.

Przykładowe czynności wchodzące w skład helpdesku:

  • aktualizacja stanu zabezpieczeń sprzętu i oprogramowania

  • instalacja i konfiguracja oprogramowania

  • szkolenia i doradztwo dla użytkowników

  • świadczenie pierwszej linii wsparcia

  • usuwanie awarii sprzętowych i programowych

  • wsparcie przy eksploatacji oprogramowania

Poprzez wybranie helpdesku przedsiębiorstwo może zyskać na kilku różnych płaszczyznach. Przede wszystkim zmniejsza swoje koszty związane z IT, ponieważ może korzystać z pomocy na odległość, a tylko w wyjątkowych przypadkach pracownik firmy outsourcingowej będzie musiał przyjechać na miejsce. Zyskuje dostęp do doświadczonych, wykwalifikowanych specjalistów, którzy są przygotowani do szybkiego rozwiązywania problemów. Co więcej, wiele firm oferuje pomoc przez 24 godziny na dobę.

Gdy szukasz profesjonalnego wsparcia informatycznego obejmującego usługi helpdesk, otrzymasz je w firmie CMC ITCenter, która oferuje kompleksowy outsourcing IT dla firm z sektora MŚP.

Artykuł sponsorowany
Oceń post
Michał Gruszka Jestem twórcą i założycielem APPLEMOBILE. Byłem dziennikarzem technologicznym i redaktorem w czasach, gdy prasa była głównym źródłem informacji. Dziś, oddany pasji pisania, tworzę głównie dla własnej przyjemności. Krytyczny fan Apple.

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *