
O kampaniach Google Ads słyszał praktycznie każdy. Nie każdy jednak wie, jak działa wspomniany system reklamowy i jakie ma zalety. Właściciele firm często wahają się, czy Google Ads będzie dobrym sposobem na zwiększenie widoczności biznesu w internecie. Właśnie dlatego, dziś przedstawimy 5 kluczowych informacji na temat reklam Google Ads.
Google Ads (dawniej AdWords) – co to?
Na początku pokrótce wyjaśnijmy, czym są kampanie Google Ads. To system reklamowy Google. Kampanie wyświetlają się na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych, mamy możliwość emisji reklam tekstowych, graficznych, wideo i produktowych. Reklamy widoczne są w sieci wyszukiwania, na stronach Partnerów Google (to dwa miliony portali, blogów, stron www, aplikacji, wideo), w karcie Zakupy, na Gmailu, na YouTube, w aplikacjach, w kartach Discovery.
Platforma Google AdWords została uruchomiona w 2000 roku, w 2018 roku zmieniono nazwę na Google Ads.
Zainteresowanych szczegółowymi informacjami na ten temat odsyłamy do kompleksowego poradnika: https://1stplace.pl/kampanie-google-ads/.
Modele płatności – kampanie Google Ads
Google Ads to kampanie płatne. W jaki sposób naliczane są opłaty? Mamy trzy modele płatności, są to: PPC, PPM i PPV. Przyjrzyjmy się każdemu z nich.
PPC, czyli pay per click
Opłata naliczana jest, gdy reklama wyświetli się użytkownikowi, a użytkownik kliknie link. Płacisz więc dopiero wtedy, gdy odbiorca kliknie reklamę. Jest to najpopularniejszy model rozliczeń.
PPM, czyli pay per mile
Pay per mile – opłata naliczana jest za każde 1000 wyświetleń reklamy.
PPV, czyli pay per view
PPV dotyczy reklam wideo. Opłata naliczana jest, gdy użytkownik obejrzy co najmniej 30 sekund nagrania bądź całe nagranie.
Budżety przeznaczone na reklamę są bardzo różne. Wahają się od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy. Wszystko zależy od branży, konkurencji, oraz oczywiście możliwości finansowych firmy.
Ranking reklamy – co na niego wpływa?
Pozycja reklamy płatnej nie jest stała. Za każdym razem, gdy zainteresowany wpisze w okno wyszukiwania zapytanie, przeprowadzany jest ranking. Google chce wyświetlać użytkownikom reklamy (jak i bezpłatne wyniki wyszukiwania), w jak najlepszym stopniu dopasowane do ich potrzeb. Jakie czynniki brane są pod uwagę przy ustalaniu rankingu Google?
Trafność reklamy
Czy Twoja reklama jest spójna z wpisanymi przez użytkownika frazami? Czy spełni oczekiwania szukającego?
Przewidywany CTR
Jakie jest prawdopodobieństwo, że użytkownik zainteresuje się Twoją reklamą? Jakie są szanse na kliknięcie?
Jakość strony docelowej
Znaczenie ma także jakość strony docelowej – prędkość działania, wartościowe treści, spójność z reklamą, struktura i funkcjonalność witryny.
Oprócz trafności reklamy, przewidywanego CTR oraz jakości strony docelowej, liczą się także budżet przeznaczony na reklamę oraz konkurencyjność.
Google Ads – ograniczenia
W przypadku reklam Google Ads musimy mieć na uwadze pewne ograniczenia. Ograniczeniom podlegają treści o następującej tematyce:
- opieka zdrowotna
- leki
- alkohol, hazard
- polityka, finanse, wymagania prawne
- prawa autorskie, znaki towarowe
- erotyka.
Ponadto, zabronione jest kierowanie reklam do dzieci, tworzenie reklam nawiązujących do problemów osobistych, tożsamości, wyznania, zainteresowań seksualnych.
Google Ads – zalety
Jakie są zalety kampanii Google Ads? Czy warto zdecydować się na taką formę promocji strony www lub sklepu e-commerce? Wśród plusów wymienić możemy:
- możliwość szybkiego wzrostu konwersji – konwersję stanowić mogą zwiększenie rozpoznawalności, większy ruch na stronie, sprzedaż, większa liczba połączeń telefonicznych,
- szybkie rezultaty – reklamy widoczne są w ciągu 24h,
- edycja lub wstrzymanie kampanii – w każdej chwili możemy edytować lub wstrzymać kampanię,
- śledzenie konwersji – dzięki specjalistycznym narzędziom możemy śledzić konwersje, analizować rezultaty kampanii.
Powyższe zalety sprawiają, że na reklamy Google Ads decydują się zarówno firmy o różnym profilu działania, jak i sklepy e-commerce.
Kampanie Google Ads z 1stplace.pl
Chcesz w krótkim zwiększyć widoczność biznesu w sieci? Kampanie Google Ads mogą okazać się strzałem w dziesiątkę. Pamiętaj jednak, że muszą być w prawidłowy sposób zoptymalizowane i nie mogą naruszać zasad Google. W przeciwnym razie rezultaty mogą być bardzo słabe. Szukasz specjalistów, którzy zajmą się wszystkimi działaniami i zadbają o to, by Twoje reklamy docierały do właściwych użytkowników? Agencja e-marketingowa 1stplace.pl służy pomocą.