Głośnik iPhone 12 nie działa, jak naprawić głośnik w iPhonie i przywrócić go do sprawności?

Głośnik iPhone 12 nie działa, jak naprawić głośnik w iPhonie i przywrócić go do sprawności?

Głośnik iPhone 12 nie działa, jak naprawić głośnik w iPhonie i przywrócić go do sprawności?

0

Smartfony iPhone 12 oraz jego pozostałe odsłony bardzo często ulegają awarii głośnika rozmów. Użytkownik przestaje słyszeć swoich rozmówców i nie jest w stanie normalnie korzystać z telefonu. Jak sobie poradzić z takim problemem?

Jeżeli posiadasz jeden z wariantów iPhone’a 12 czyli iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max lub po prostu model iPhone 12 i dotyczy Cię problem głośnika przez który nic nie słychać, to ten artykuł poradnikowy jest dla Ciebie. Dowiesz się z niego jakie są rodzaje awarii głośnika rozmów iPhone 12 oraz jakie istnieją możliwości naprawy tej usterki.

Głośnik rozmów iPhone nie działa
Głośnik rozmów w iPhone 12 ulega częstym awariom. Jezeli nie działa ci głośnik rozmów, sprawdź koniecznie naszą ofertę w APPLEMOBILE.PL na Wojska Polskiego 50 w Szczecinie, tel: 500-132-200

Nie działa głośnik iPhone 12. Nic nie słychać!

No właśnie, w tytule tego akapitu zawarłem kluczową informację, którą należy bardzo dokładnie zweryfikować. Czy w Twoim iPhonie rzeczywiście nie działa głośnik? Czy rzeczywiście nic nie słychać w głośniku czy raczej słychać bardzo źle (cicho) lub niewyraźnie (metaliczne dźwięki, szumy itd.)?

Rodzaj objawów usterki głośnika rozmów potrafi powiedzieć nam bardzo wiele o tym, co jest przyczyną problemu oraz w jaki sposób należy zadziałać, aby głośnik telefonu przywrócić do pełnej sprawności. Nim jednak zaczniesz panikować, że masz problem z awarią głosnika w swoim iPhonie sprawdź koniecznie, czy:

  • podczas połączenia przytrzymaj klawisz zgłaśniania, aby ustawić poziom głośności na maksa. Ustala czy głośność wróciła do normy
  • Sprawdź czy nie masz czasem podłączonych słuchawek Bluetooth, które gdzieś leżą aktywne i telefonie automatycznie przełączył do nich dźwięk
  • wyłącz i włącz telefon ponownie, być może system wymaga ponownego załadowania funkcji dźwiękowych

Poniżej przedstawiam typowe objawy z możliwymi rozwiązaniami awarii głośnika w iPhone:

W głośniku ledwo co słychać: Głośnik iPhone każdej generacji ulegają zużyciu. Jest to spowodowane pracą w bardzo różnych warunkach, w których przychodzi nam korzystać z telefonu – pył, kurz, zanieczyszczenia, wilgoć, ciecz, ciepło zimno. To wszystko wpływa na działanie nie tylko głośnika, ale również całego telefonu. W przypadku, gdy jakość dźwięku głośnika, ale też mikrofonu czy buzzera (głośnika multimediów) znacznie się pogorszyła, do tego stopnia, że komunikacja głosowa przestała być możliwa i wygodna, najpewniej wystarczy dokonać regeneracji głośnika rozmów. Usługa taka wykonywa jest na miejscu w naszym serwisie, trwa około 20-30 minut. Podczas jej realizacji nie tracisz gwarancji producenta.

W głośniku nie słychać kompletnie nic: iPhone serii 12 ulega bardzo często awarii modułu flex głośnika rozmów. Ten rozbudowany element, zawiera głośnik rozmów, ale także czujnik zbliżeniowy Proximity Sensor czynnie biorący udział w pracy Face ID, jak również czujnik ALS czyli czujnik światła, bez którego poprawna praca wyświetlacza nie jest możliwa. Dodatkowo znajduje się tu także mikrofon nagrywania dźwięku z przedniej kamery jak również magnetometr (kompas cyfrowy), bez którego nie będzie nam działać poprawnie funkcje nawigacyjne.

W przypadku, gdy telefon przestał całkowicie wydawać dźwięk z głośnika rozmów, najprawdopodobniej Twój telefon ma wadę taśmy flex głośnika rozmów, bardzo powszechnej usterki dla tej generacji iPhone.

W takim wypadku możesz:

  • Oddać urządzenie do naprawy gwarancyjnej jeżeli jest on chroniony w dalszym ciągu gwarancją lub planem Apple Care.
  • Skorzystać z pomocy naszego serwisu iphone i wymienić taśmę flex głośnik z zachowaniem funkcji Face ID, TrueTone, ALS, magnetometru oraz mikrofonu, dzięki czemu zachowasz pełną funkcjonalność iPhone oraz przywrócić do pełnej sprawności głośnik rozmów.
  • Skorzystać z budżetowej naprawy głośnika, ale bez funkcji Face ID, która zrealizuje pewnie każdy serwis, a na wyraźne życzenie, także nasz.

Jakie inne usterki wywołują uszkodzenie taśmy flex głośnika w iPhone?

Element ten jest niezwykle ważny w poprawnej pracy iPhone’a 12. Dlatego awaria któregokolwiek elementu na taśmie flex głośnika rozmów, może powodować różne awarie, usterki, a nawet całkowicie uniemożliwić korzystanie z telefonu i dostęp do danych.

Usterki, które powoduje awaria taśmy flex głośnika, to:

  1. Brak dźwięku z głośnika rozmów – prowadzenie rozmowy z telefonem przy uchu przestaje być możliwe.
  2. Telefon restartuje się cyklicznie co około 6 minut – awaria czujnika Proximity lub mikrofonu powoduje uruchomienie procedury Panic, która restartuje telefon cyklicznie i generuje raport błędu.
  3. Nie działa Face ID – awaria elementów taśmy flex głośnika rozmów może spowodować uszkodzenie funkcji rozpoznawania twarzy Face ID. Elementy na taśmie są przypisane do płyty głównej, a ich awaria powoduje, że funkcja Face ID przestaje być aktywna. Face ID można naprawić w naszym serwisie.
  4. iPhone wisi na logo i się restartuje – najprawdopodobniej doszło do ingerencji cieczy przez kanał głośnika i doszło do zwarcia elementów ALS/Proximity. W przypadku braku ingerencji osób trzecich, nasz serwis jest w stanie usunąć awarię bez kasowania danych z pamięci.
iphone wisi na logo i sie restartuje
Jeżeli Twój iPhone wisi na logo, nie chce się włączyć i tylko się restartuje, może to być awaria tasmy flex głośnika.

Czy można naprawić brak dźwięku głośnika w iPhone 12?

Oczywiście. W zależności od przyczyny usterki głośnika rozmów, jej usunięcie może być dokonane już nawet w około 20-30 minut i to bez utraty danych z pamięci. Co więcej, jeżeli posiadasz iPhone na gwarancji producenta, a problem z głośnikiem polega na jego zużyciu, możemy doprowadzić go do pełnej sprawności bez wpływu na jego gwarancję!

W przypadku, gdy dźwięku z głośnika nie ma wcale lub telefon ma inną usterkę związaną z taśmą głośnika, konieczna będzie jej wymiana. Wymiany dokonasz w naszym serwisie.

Serwis iPhone Szczecin - Zbita Szybka Szczecin - Naprawa iPhone Apple

APPLEMOBILE.PL

Wojska Polskiego 50 Szczecin
(wejście od strony Jagiellońskiej 84)
500 132 200
☎️ 889 277 288

 

 

Najczęstrze pytania i odpowiedź

Czy stracę gwarancję Apple po naprawie głośnika u Was?

Nie, jeżeli Twój głośnik uległ zużyciu, wykonana u nas usługa jego regeneracji nie wpływa na gwarancję producenta. Ponadto my udzielamy dodatkowej, niezależnej gwarancji na usługę regeneracji głośnika na 6 miesięcy.

Czy mogę sobię kupić sam taśmę flex głośnika i wymienić na własną rękę?

Zakładając, że uda Ci się zdobyć oryginalną i sprawną taśmę Flex, to nawet jeżeli dokonasz poprawnego montażu, to telefonie nie będzie w pełni sprawny. Elementy na taśmie flex są przylutowane do niej powierzchniowo, a dodatkowo są przypisane do płyty głównej. Jeżeli zastąpisz taśmę flex inną z innymi elementami, utracisz funkcję Face ID, ALS, TrueTone. Jedyne co zyskasz, co sprawny głośnik. Dlatego wymiana tego elementu na własną rękę czy nawet jej zakup i zlecenie wymiany jakiemuś niewyspecjalizowanemu serwisowi nie ma większego sensu.

Czy po naprawie tasmy flex głośnika nie utracę żadnej funkcji telefonu?

W przypadku naprawy w naszym serwisie nie utracisz żadnej funkcji telefonu. Wszystko będzie działać jak przed usterką, a na naprawę otrzymasz pisemną gwarancję.

Czy utracę zapisane w telefonie dane podczas wykonywania naprawy?

Nie, żadne dane nie zostaną skasowane. Co więcej, jeżeli Twój telefon przestał się uruchamiać i wisi na logo z powodu awarii, jesteśmy w stanie zabezpieczyć dane z twojego telefonu tak, abyś ich nie utracił/a.

5/5 - (19 votes)
Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *