Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie lokalne?

Dlaczego warto zadbać o pozycjonowanie lokalne?

0

Pozycjonowanie lokalne to jedna z podstawowych czynności, która powinna być podjęta przez właścicieli lub specjalistów ds. marketingu w przedsiębiorstwach, które skupiają się na obsłudze lokalnej społeczności. Jeśli np. prowadzisz salon fryzjerski, cukiernię czy warsztat samochodowy – specyfika tych branż opiera się kierowaniu swojej oferty właśnie do klientów o zasięgu lokalnym. To tłumaczy, dlaczego lokalne SEO ma tak duże znaczenie. Jeśli jeszcze nie jesteś do końca przekonany do takiej formy prowadzenia biznesu – poniższy artykuł jest dla Ciebie!

1. Pozycjonowanie lokalne a pozyskiwanie nowych klientów

2. Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

3. Lokalne SEO przynosi mierzalne korzyści

Pozycjonowanie lokalne a pozyskiwanie nowych klientów

Część branż ma to do siebie, że jest nastawiona wyłącznie na obsługę lokalnego klienta. Na potrzeby tego poradnika załóżmy, że jesteś właścicielem warsztatu samochodowego. O ile najbliższe sąsiedztwo wie o istnieniu Twojej firmy, tak dalsza okolica – już niekoniecznie. Co więcej – być może osoby przejeżdżające przez Twoją miejscowość będą miały awarię auta? Czasy papierowych katalogów mamy już dawno za sobą – ta archaiczna forma reklamy została wyparta przez pozycjonowanie lokalne. Chyba wszyscy internauci znają i korzystają z wyszukiwarki Google. Geolokalizacja powoduje, że nawet jeśli użytkownik wpisze w pole wyszukiwania samą frazę „warsztat samochodowy” bez wpisania miasta – Google zaprezentuje wyniki wyszukiwania w oparciu o położenie użytkownika. To powinno stanowić wyczerpująca formę odpowiedzi na pytanie o to, dlaczego warto przyłożyć się do pozycjonowania lokalnego. W Skuteczni.pl pozycjonowanie lokalne zaczynamy od przygotowania gruntownego audytu, który stanowi analizę obecnej sytuacji serwisu i przedstawia rekomendacje dotyczące dalszego postępowania.

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

To, co możesz zacząć robić samodzielnie to optymalizacja Twojej strony. Jednym z podstawowych kroków jest doprowadzenie do skrócenia czasu ładowania. Możesz to osiągnąć m.in. przez zmniejszenie wagi plików graficznych. Zdjęcia, infografiki – te materiały potrafią ważyć naprawdę sporo, a przez to prowadzić do spowolnienia czasu ładowania. Inny krok to optymalizacja dotychczasowych tekstów i okraszenie ich słowami kluczowymi ważnymi z punktu widzenia Twojej firmy i dodaniem nazwy miasta. Szczególnie istotne jest umieszczanie ich w nagłówkach H1-H6. Unikaj jednak nachalnego wpisywania fraz – Google docenia przede wszystkim wyczerpujące treści, pożyteczne z punktu widzenia użytkownika.

Lokalne SEO przynosi mierzalne korzyści

W ramach podsumowania – pozycjonowanie lokalne to jeden z elementów, które pozwolą rozwinąć Twoją firmę i przynieść Ci nowych klientów. Maksymalizując korzyści wynikające z zajęcia czołowych miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania w Google’ach pomogą otworzyć przed Tobą zupełnie nowe możliwości i doprowadzić do wzrostu sprzedaży i zainteresowania Twoimi usługami. Decydując się na outsourcing tych usług możesz liczyć na pierwsze efekty pozycjonowania już po kilku miesiącach. Transparentne warunki współpracy i gwarancja współpracy z profesjonalistami, którzy na bieżąco śledzą zmieniające sie nieustannie algorytmy Google’a to tylko jedna z zalet takiej kooperacji. Pamiętaj tylko, aby nie oczekiwać spektakularnych efektów po pierwszych tygodniach współpracy – na pierwsze rezultaty trzeba bowiem poczekać. Optymalizacja witryny trwa, podobnie jak obudowanie jej treścią i sukcesywne pozyskiwanie linków zewnętrznych zajmuje czas i wymaga uprzedniego opracowania strategii.

 

SKOMENTUJ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *