Home Newsy Chcesz prowadzić firmę? Może skorzystasz z dotacji z urzędu pracy?
Chcesz prowadzić firmę? Może skorzystasz z dotacji z urzędu pracy?
0

Chcesz prowadzić firmę? Może skorzystasz z dotacji z urzędu pracy?

0

Nie pracujesz i nie zarejestrowałeś się jako osoba bezrobotna? Jeżeli to zrobisz, to będziesz miał szansę wystąpić o przyznanie ci środków na założenie działalności z urzędu pracy. Sprawdź, co koniecznie musisz wiedzieć.

Prowadzenie firmy nie jest łatwe, ale wiele osób jest gotowych na podjęcie takiego wyzwania. Ty również, ale obawiasz się, że nie posiadasz wystarczających środków na start? Jeżeli zdobędziesz status osoby bezrobotnej, to będziesz mógł wystąpić o środki z urzędu pracy. Taka dotacja jest bezzwrotna – wystarczy tylko, że otrzymane pieniądze spożytkujesz zgodnie z celem.

Jak starać się o dotację? Będziesz musiał przygotować biznesplan, niezbędne będzie też wypełnienie sporej ilość dokumentów. Warto jednak – w ten sposób możesz spełnić swoje marzenia o niezależności.

Dla kogo dotacja z urzędu pracy?

Być może słyszałeś, że dotację na otwarcie firmy z urzędu pracy mogą otrzymać osoby posiadające status bezrobotnego. Faktycznie, takie osoby mogą starać się o środki, ale nie oznacza to, że nie muszą spełnić również innych wymagań. O jakich mowa?

Dotacji nie otrzymasz, jeżeli wcześniej prowadziłeś firmę, a od jej zamknięcia nie minęło 12 miesięcy (w niektórych urzędach możesz spotkać się z dłuższym okresem, np. 24 miesiącami). Nie możesz być też studentem studiów dziennych (ale możesz studiować zaoczenie). Musisz również być zarejestrowany w urzędzie co najmniej 3 miesiące – dopiero po upływie tego okresu będziesz mógł złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania.

Aby urzędnicy zrozumieli twój pomysł na biznes dołącz do wniosku biznesplan

Nie zawsze biznesplan jest wymagany przez urzędników. Czasem osoby zainteresowane otrzymaniem dotacji samodzielnie dodają taki do wniosku, chcąc tym samym podnieść swoje szanse na jego pozytywne rozwiązanie. Jak uważają specjaliści, takie rozwiązanie jest bardzo dobre. Zapoznanie się z biznesplanem pozwala bowiem zrozumieć urzędnikom pomysł osoby bezrobotnej. W efekcie mogą oni mu przyznać środki.

Jeżeli nie wiesz, jak napisać biznesplan lub masz problem z jego skonstruowaniem, to najlepiej zrobisz, korzystając z pomocy osób mających w tym względzie doświadczenie. Podczas spotkania w urzędzie pracy powinieneś wypytać o możliwość wzięcia udziału w szkoleniu, podczas którego dowiedziałbyś się, jak przygotować taki dokument.

O czym musisz pamiętać?

Otrzymanie z urzędu pracy dotacji oznacza tyle, że przez kilkanaście kolejnych miesięcy nie będziesz mógł zawiesić lub zamknąć prowadzonej działalności gospodarczej. Jeżeli to zrobisz, to będziesz musiał oddać otrzymane środki. Podobnie będzie wówczas, gdy podpiszesz umowę o pracę, zlecenie lub umowę o dzieło.

Z otrzymanych środków musisz się rozliczyć. Zanim zaczniesz nabywać niezbędne ci rzeczy, powinieneś zorientować się, co możesz nabyć za pieniądze przelane na twój rachunek bankowy przez urzędników. Szczegóły możesz znaleźć m.in. tutaj: https://www.ideabank.pl/dotacje-na-zalozenie-firmy-z-powiatowego-urzedu-pracy. Nie zapomnij o tej dopełnieniu tej formalności, bo w przeciwnym razie będziesz miał poważne problemy – może się okazać, że będziesz musiał oddać otrzymane środki.

Artykuł sponsorowany
Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.