Home Newsy Apple iAd wreszcie w Polsce
Apple iAd wreszcie w Polsce
0

Apple iAd wreszcie w Polsce

0

Ikona

Po blisko czterech latach od dziewiczej prezentacji iAd platforma ta zawitała właśnie do Polski. Firma z Kalifornii po raz pierwszy pokazała swoją usługę wraz z premierą systemu mobilnego iOS 4 lecz dopiero teraz udostępniono ją w 9 kolejnych krajach, w tym także i na obczyźnie.

System implementacji reklam w oprogramowanie iOS jest po części odpowiedzią Apple na usługę AdMob od Google. Łączy on w sobie cechy tradycyjnej reklamy multimedialnej z elementami interaktywnymi, które mają zatrzymać odbiorcę przy tworze marketingowym na dłużej. Ktoś mądry obliczył, iż przeciętny użytkownik spędza na konsumpcji takiegoż materiału średnio ponad jedną minutę, czyli znacznie dłużej niż przy tradycyjnym bannerze promującym produkt, czy usługę.

Reklama, do której stworzenia służy proste w użytku i nie wymagające zdolności programistycznych narzędzie (iAd Producer), co oczywiste udostępnione przez Apple, ma przynieść dodatkowy dochód deweloperom, który zdecydują się na jej wykorzystanie we własnych produktach. Zarobek nie będzie mały, bowiem według wytycznych wynosi on na chwilę obecną 60 % dochodu z tejże działalności. Niestety całość wiąże się także z nakładami finansowymi, bowiem zainteresowany usługą musi dysponować 50 USD na budżet reklamowy.

Warto w tym miejscu wspomnieć, iż obok Polski na liście nowych państw znalazła się: Austria, Belgia, Dania, Finlandia, Luxemburg, Holandia, Norwegia oraz Szwecja.

Źródło: Apple

Krzysztof Rozengarten Jestem tu, bo lubię :-)