Home Newsy 3 sposoby na zwiększenie CTR
0

3 sposoby na zwiększenie CTR

3 sposoby na zwiększenie CTR
0

CTR, czyli Click-Through Rate to bardzo ważny wskaźnik w reklamie internetowej. Wyraża on procentowo stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby jej wyświetleń. Trudno uniwersalnie określić, jaka wartość współczynnika konwersji jest wysoka. Wszystko zależy od branży i charakteru reklamy. Istnieją jednak skuteczne sposoby pozwalające na poprawę CTR, a tym samym efektywności działań reklamowych!

Jak zwiększyć CTR optymalizując stronę?

Nie bez znaczenia jest sposób, w jaki dany użytkownik zetknie się z daną stroną internetową. Oczywistym bowiem jest, że w organicznych wynikach wyszukiwania konwersja będzie tym wyższa, im wyższą pozycję uda się osiągnąć stronie. Nie jest to jednak jedyny czynnik, który determinuje CTR. Większy współczynnik można osiągnąć także poprzez odpowiednią optymalizację. Duże znaczenie ma przemyślane tworzenie tytułów stron oraz meta description. Powinny one osiągać odpowiednią długość i mieć opisowy, wzbudzający zainteresowanie charakter. Dodatkowe efekty przynoszą inne elementy związane z wyświetlaniem strony w wyszukiwarce. Należą do nich między innymi rich snippets, czyli treści zawierające ocenę strony, autorów i daty. Pomocne bywają także site linki oraz emotikony w treści meta danych.

A może warto poszukać komunikacji w innych kanałach?

Zastanawiając się nad współczynnikiem CTR, warto pomyśleć także nad innymi technikami komunikacji z odbiorcą. Nie chodzi oczywiście o to, aby rezygnować z pozycjonowania i optymalizacji strony, ale by docierać do odbiorców także innymi kanałami. Jednym z ciekawszych są reklamy web push. Aż 12% użytkowników odwiedzających stronę staje się ich subskrybentami, a średnia konwencja przekracza 20%. Więcej o skuteczności tej formy reklamy można przeczytać pod adresem https://push-ad.com/.

Optymalizacja adresu URL oraz meta danych, a także treści reklamy Google Ads może znacząco wpłynąć na współczynnik klikalności. Warto pamiętać jednak o tym, że nie na wszystkie rzeczy mamy wpływ (np. subiektywne spojrzenie na kwestię reklamy i niechęć do klikania w nią), zaś na efekty innych działań trzeba niestety poczekać (tak jest w przypadku SEO). W takiej sytuacji warto wykorzystać potencjał innych narzędzi reklamowych.  

Artykuł partnera
tags:
Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.