Home Newsy Responsywna strona www – dlaczego to takie ważne?
0

Responsywna strona www – dlaczego to takie ważne?

Responsywna strona www  – dlaczego to takie ważne?
0

W dobie internetu działalność, która nie oferuje swoich usług w sieci, w zasadzie nie ma szans na wybicie się na rynku. Jednak własna strona www, nie jest jeszcze gwarantem sukcesu. To czy przyniesie oczekiwane rezultaty, zależne od tego jak zostanie przygotowana i dopasowana pod potencjalnego klienta.

Coraz rzadziej widujemy ofert firm, które tworzą strony internetowe, dzisiaj najczęściej tworzy się „responsywne strony www”. Czym jest ta enigmatycznie nazwana responsywność, w jaki sposób wpływa na ruch na stronie internetowej i czy jest to w ogóle opłacalne? Na te i inne pytania postaramy się odpowiedzieć w tym artykule.

Czym jest RWD – Responsive Web Design?

Ze słownika możemy dowiedzieć się, że responsywność rozumiana jest jak odpowiedniość, dopasowanie. Odnosząc to do serwisów internetowych – responsywna strona internetowa, to taka, która może być wyświetlana na każdym urządzeniu z dostępem do internetu. Kluczowe będzie tu właśnie połączenie słów odpowiednio i  wyświetlana, chodzi o to, by nasza strona www, wyświetlała pełne i przejrzyste treści (artykuły, grafiki, filmy) na każdym możliwym urządzeniu, niezależnie od rozdzielczości jego ekranu. Mówiąc o  wszystkich urządzeniach, mamy  oczywiście na myśli komputery, telefony i tablety.

W praktyce responsywność, będzie oznaczać że klienci dostaną możliwość odwiedzania danej strony, niezależnie od wykorzystywanego urządzenia, a co więcej, będą mogli przeglądać ją w łatwy, szybki i przejrzysty sposób – bez ucinania jakichkolwiek treści.

Czy RWD to już obowiązek?

Urządzenia mobilne zaczynają coraz wyraźniej wybijać się, wśród sprzętów, które wykorzystujemy do wyszukiwania informacji w internecie. Natomiast kapitalizm, charakteryzuje się tym, że warunki stawiają konsumenci – dodatkowo dochodzi do tego ogromna konkurencja, przez którą na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, mamy zaledwie kilka sekund. Widząc stronę, na której treści i grafiki są poucinane, trudno dostępne (a przez trudny dostęp, można dzisiaj rozumieć, że użytkownik będzie musiał przesuwać ekran by odczytać całą treść), bardzo szybko zamknie stronę, powróci do wyników wyszukiwania i trafi do konkurencji.

Dlatego osoby, które poważnie traktują zarówno swoją firmę jak i swoich klientów, powinny czuć się wręcz zobligowane do tego, by wprowadzić na swojej stronie technologię RWD.

Czy strona mobilna jest alternatywą?

Jakiś czas temu, jeszcze przed rozpowszechnieniem się technologii RWD, można było spotkać się z tzw. stronami mobilnymi. Były to w zasadzie osobne strony www, przygotowane specjalnie pod wyświetlanie się na telefonach.

Główną różnicą jest tu fakt, że strona mobilna nie jest w żaden sposób połączona z oficjalną stroną www, co w praktyce oznacza, że musimy przygotować i wstawić treści na oba serwisy. Strona responsywna natomiast, powoduje inne ułożenie treści przy wyświetlaniu jej na urządzeniu mobilnym, jednak wciąż jest to jedna i ta sama strona – dzięki czemu możemy wybrać, co wyświetli się na smartfonie czy tablecie, a co na ekranie komputera. Pozbywamy się także, irytującego bądź co bądź, „przedrostka m”, który był niezbędny przy stronach mobilnych (np. m.blog.pl).

Podsumowując

Jak widać wraz z rozwojem technologii, zmieniają się również wymagania, tak rynku jak i klientów, co z kolei sprawia, że przedsiębiorcy będą zmuszeni dostosowywać się do coraz nowszych rozwiązań i nowinek technologicznych – tak by wkupić się w łaski potencjalnych klientów i nie dać się wyprzedzić konkurencji.

Tak więc można dojść do wniosku, że posiadanie responsywnej strony internetowej, zwiększa potencjalny zasięg naszej strony www nawet o 50% – ponieważ jak już wspomnieliśmy, mniej więcej taki odsetek użytkowników korzysta dzisiaj z urządzeń mobilnych. Jeśli potrzebujesz odpowiednich rozwiązań mobilnych dla swojej strony, chcesz, aby była ona responsywna, odwiedź https://smartbees.pl/uslugi/rozwiazania-mobilne i dowiedz się więcej.

Artykuł sponsorowany
Michał Gruszka Właściciel AppleMobile.pl, dziennikarz magazynu Mobility, były redaktor naczelny iStyle Magazine - pierwszego w Polsce magazynu dla fanów APPLE. Na co dzień serwisuję Wasz iPhone'y, iPad'y i iPody.